عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته - امن شو

عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته

عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته بستگی به شرایط و ویژگی هایش دارد که در نرخ آن تاثیر گذار است. همانطور که میدانید دوربین مداربسته امروزه به یکی از ملزومات زندگی تبدیل شده تا ما بتونیم امنیت را در محیط برقرار سازیم. 

مواردی که بیشترین تاثیر را در قیمت دوربین مداربسته می گذارند آنالوگ و IP بودن آن است که باعث کاهش و یا افزایش قیمت خواهد شد.

دلیل تفاوت قیمت دوربین مداربسته IP و آنالوگ

دلیل اینکه قیمت دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP نسبت به دوربین های سیم دار یا آنالوگ زیاد است این است که از تکنولوژی ساخت و ارائه تصاویر با کیفیت بالایی برخوردار هستند. بنابراین قیمت آن ها 1 تا 2 برابر بیشتر خواهد بود. 

البته با وجود تکنولوژی های جدید مثل HDTVI ، HDCVI ، AHD که وارد این صنعت شده اند می توان گفت که در مقایسه با دوربین های تحت شبکه میزان کیفیت تصاویر ارائه شده به همان میزان رسیده و قیمت آن ها 1 تا 1.5 برابر دوربین های آنالوگ است. 

البته ویژگی و دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم همچنین چند مدل از دوربین های مطرح بازار را هم قیمت آن ها بررسی میکنیم تا شما آگاهی کاملی در این زمینه داشته باشید و هزینه ی مناسبی برای خرید دوربین مداربسته پرداخت کنید.

 

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

 

معرفی انواع دوربین مداربسته باکیفیت

 

از عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته بدانیم!

معمولاً دوربین مداربسته های قدیمی که برای محیط های صنعتی و داخلی استفاده می شدند نیاز به لنز جداگانه داشتند که همین مورد باعث افزایش قیمت می شد. 

از چندین سال گذشته تولید و عرضه دوربین مداربسته بولت در میان تولید کنندگان کشورهای مختلف رواج پیدا کرد که برای محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و قیمت بسیار مناسبی هم دارد. 

این نوع دوربین مداربسته معمولاً در ساختمان ها ، پارکینگ ها ، واحد تجاری و اداری استفاده می شود و نحوه ی نصب آن بسیار ساده است. 

اما در چند سال اخیر هم به دلیل اینکه در این نوع دوربین ها لنز متغیر به کار رفته قیمت آن را افزایش داده است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته
قابلیت های مختلف از عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته !

قابلیت هایی که برای تمام مصرف کنندگان اهمیت دارد مثل مقاومت در برابر گردو غبار ، اب از عواملی است که باعث افزایش قیمت خواهد شد. 

معمولاً دوربین هایی که در محیط های داخلی و خارجی قرار می گیرند باید مقاومت بالایی در برابر عوامل طبیعی داشته باشند و این نوع دوربین مداربسته ها باید از استانداردهای مقاومتی که شامل IP66 ، IP67 است پشتیبانی کنند. 

وجود قابلیت دید در شب در دوربین مداربسته که از قابلیت های بسیار مهم محسوب می شود که می توان تصاویر را با وضوح بالا در زمان تاریکی هوا داشته باشیم هم در قیمت آن بی تاثیر نیست. 

نوع لنز به کار رفته در دوربین مداربسته که متغیر ، ثابت باشد هم در قیمت تاثیرگذارند که نوع لنزهای ثابت که هیچ تغییر در فاصله کانونی آن صورت نمیگیرد ارزانتر از لنز متغیر است.

برند دوربین مداربسته موثر در قیمت :

برند های دوربین مداربسته به کشور سازنده ی آن برمیگردد که هرچه آن برند معروف تر و قدیمتر باشد مسلماً قیمت آن هم افزایش می یابد. 

به عنوان مثال دوربین مداربسته پاناسونیک و بوش از جمله گرانترین ها به حساب می آیند.

هرچه برند ناشناخته باشد صد در صد قیمت آن هم ارزانتر خواهد بود. البته کیفیت هم در این مورد بی تاثیر نیست. 

جنس بدنه دوربین مداربسته هم در نرخ آن بی تاثیر نیست به عنوان مثال دوربین هایی که بدنه فلزی دارند نسبت به بدنه های پلاستیکی گرانتر هستند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته - برند دوربین مداربسته

با در نظر گرفتن عوامل تاثیرگذار بر قیمت دوربین مداربسته بهترین را انتخاب کنید!

با توجه به همه ی عواملی که در بالا ذکر کردیم الان می توانید بهترین ها را انتخاب کنید و از آن استفاده ی بهینه ببرید. 

در هنگام خرید هم دقت کنید که آن شرکت گارانتی که به شما در حین فروش محصول می دهد معتبر باشد تا اگر مشکلی برای دوربین پیش آمد شما به راحتی بتوانید از گارانتی استفاده نمایید. 

برای سفارش دوریبن مداربسته با قیمت مناسب و گارانتی معتبر می توانید با امن شو در ارتباط باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.